Jenis Makanan Yang Mudah Bakar Lemak

jenis makanan bakar lemak

Program diet yang sampai berlapar adalah bukan jalan penyeselaian untuk mengatasi masalah kegemukan. Bahkan, kalau berterusan berlapar tak kena gaya, ada kemungkinannya masalah lama tak selesai timbul … [Read more...]

Amalan Mudah Untuk Bantu Bakar Lemak

air suam untuk kurus

Semua orang dah tahu bahawa banyak makan boleh menyebabkan badan jadi gemuk. Tubuh gemuk disebabkan banyak lemak yang terkumpul (hasil pengambilan makanan). Mungkin ada yang cemburu apabila tengok … [Read more...]

Waktu Yang Sesuai Menimbang Berat

timbang berat badan

Ramai yang berpendapat waktu yang paling sesuai untuk menimbang berat ialah pada sebelah awal pagi iaitu sebelum kita menjamah apa-apa makanan. Sebenarnya, tak menjadi hal sangat pun. Kita boleh … [Read more...]

Badan Kurus Tapi Perut Buncit

kurus tapi buncit

Saya ada masalah. Hasil usaha berdiet selama 3 bulan, saya dah berjaya menurunkan berat badan. Masalahnya ialah walaupun berat badan tu dah turun tapi pada bahagian perut saya masih kelihatan buncit. … [Read more...]

Adakah Aktiviti Mengemas Rumah Cukup Untuk Kekalkan Berat Ideal?

tugas surirumah

Mungkin ada yang musykil akan persoalan ini. Ye lah kan, kerja-kerja rumah tu bukan satu perkara yang boleh dipandang enteng. Kalau suruh orang lelaki yang ambil alih kerja-kerja kat rumah, belum … [Read more...]

zv7qrnb