Gemuk Selepas Bersalin

gemuk lepas bersalin

Menurut kajian ada dua sebab utama mengapa ramai wanita (bukan semua, tapi ramai) mengalami masalah berat badan berlebihan setelah melahirkan anak. Pertamanya, samada sedar atau tak sedar … [Read more...]

Anoreksia Nervosa, Akibat Taksub Nak Kurus

penyakit kurus

Nak jadi kurus tu bagus. Sebab kalau dah terlebih berat, boleh jadi penyebab kepada pelbagai penyakit. Bak kata pepatah, "kerna mulut badan binasa". Hihi... maksud tersirat yang sebenarnya untuk … [Read more...]

Tahap Metabolisme Seiring Usia

umur dan metabolisme

Bentuk tubuh seseorang akan berubah mengikut peredaran masa dan usia. Perubahan ini tersangatlah susah untuk dielakkan berikutan pengalaman gaya hidup, rejim diet yang diamalkan dan yang paling … [Read more...]

Kurangkan Berat Dengan Cepat

kurangkan berat dengan cepat

Bertahun-tahun kita kumpul lemak kat badan, tetiba satu hari timbul rasa hati nak buang segala lemak dan nak kurangkan berat dengan cepat. Hmm.. ini lah agaknya dilema yang selalu dialami oleh mereka … [Read more...]

Tanda-Tanda Silap Diet

tanda silap diet

Macam-macam kaedah yang dipraktikkan untuk menguruskan badan. Ada yang makan ubat, ada yang dibantu dengan peralatan, ada yang amal 'berpantang' tak makan sepanjang hari (cuma minum jer) dan … [Read more...]

m4s0n501