Kurangkan Berat Dengan Cepat

kurangkan berat dengan cepat

Bertahun-tahun kita kumpul lemak kat badan, tetiba satu hari timbul rasa hati nak buang segala lemak dan nak kurangkan berat dengan cepat. Hmm.. ini lah agaknya dilema yang selalu dialami oleh mereka … [Read more...]

Tanda-Tanda Silap Diet

tanda silap diet

Macam-macam kaedah yang dipraktikkan untuk menguruskan badan. Ada yang makan ubat, ada yang dibantu dengan peralatan, ada yang amal 'berpantang' tak makan sepanjang hari (cuma minum jer) dan … [Read more...]

Jumlah Kalori Yang Diperlukan Oleh Badan

kalori diperlukan dalam sehari

Tenaga dalam makanan diukur sebagai kalori, iaitu satu kalori ialah jumlah haba yang diperlukan untuk meningkatkan suhu satu liter air sebanyak satu darjah Celcius. Jumlah kalori yang diperlukan … [Read more...]

Jenis Makanan Yang Mudah Bakar Lemak

jenis makanan bakar lemak

Program diet yang sampai berlapar adalah bukan jalan penyeselaian untuk mengatasi masalah kegemukan. Bahkan, kalau berterusan berlapar tak kena gaya, ada kemungkinannya masalah lama tak selesai timbul … [Read more...]

Amalan Mudah Untuk Bantu Bakar Lemak

air suam untuk kurus

Semua orang dah tahu bahawa banyak makan boleh menyebabkan badan jadi gemuk. Tubuh gemuk disebabkan banyak lemak yang terkumpul (hasil pengambilan makanan). Mungkin ada yang cemburu apabila tengok … [Read more...]

m4s0n501